Arequipa/Chivay/Puno - Reisverslag uit Lima, Peru van Renate - WaarBenJij.nu Arequipa/Chivay/Puno - Reisverslag uit Lima, Peru van Renate - WaarBenJij.nu

Arequipa/Chivay/Puno

Door: Renate

Blijf op de hoogte en volg Renate

11 Juni 2006 | Peru, Lima

Goedemorgen allemaal,

Hier weer even een update van onze reis door Peru, we hebben namelijk een aantal dagen niet kunnen mailen vanwege het verblijf tussen de bergen bij het stadje Chivay.

Na de vermoeide nachtreis uit het vorige verhaal, hebben we de hele dag in Arequipa geslapen. De volgende ochtend hebben we even lekker uitgeslapen en zijn we rond 09.00 uur de stad gaan verkennen. Ik kan inmiddels zeggen dat Arequipa een stad is met een hele mooie ligging, omringt door bergen. Van deze bergen zijn er zelfs een aantal met sneeuw bedekt, niet gek als je weet dat deze hoger zijn dan 6000 meter. We hebben ook nog even een aantal culturele dingen bezocht, zoals een klooster en een kerk.

'S avonds hebben we gegeten in een heel modern restaurant, waar ik een stukje Alpaca (een soort lama) heb gegeten. Na het eten hebben we nog even relaxed op een van de loungebanken van het restaurant. We hebben ook nog wa verzoeknummers aangevraagd bij de dj van het restarant, welke video-cd's had en deze afspeelde op een groot scherm.

Om 07.00 uur de volgende morgen moesten we klaar staan voor ons vertrek richting Chivay, waar we rond het avonduur aankwamen. Chivay is een heel klein stadje hoog in de Andes.

De tweede dag in Chivay werden we om 05.30 uur gewekt, om deze morgen de condors te gaan bezichtigen. Wat een machtige beesten zijn dit zeg!! Onze gids vertelde ons dat we geluk hadden dat als we meer dat 4 condors zagen vliegen. Wij hebben er in totaal 14 zien vliegen! Nou ja vliegen, deze beesten zweven op de termiek. Met een spanwijdte van ongeveer 3 meter zijn zij de kunstenaar van het zweven. Na de condors te hebben gezien, zijn we teruggereden naar Chivay om te lunchen en daarna vertrok de bus richting Puno (zo'n 8 uur rijden).

'S avond kwamen we aan in Puno en we zijn zonder te gaan eten in bed gestapt, die lange busreizen breken je toch redelijk op. Inmiddels zitten we trouwens op zo'n 3810 meter hoger, and still kliming. Puno is een stad die is gelegen aan het Titicacameer.

Na heerlijk te hebben geslapen, gaat om 06.00 uur de wekker. Als eerste brengen we een bezoek aan de drijvende Uros-eilanden. Hierop wonen vandaag de dag nog steeds afstammelingen van het volk dat deze eilanden zijn begonnen. De eilanden bestaan namelijk volledig uit riet, zowel de huizen als het eiland zelf. De mensen hebben een manier gevonden om in alle levensbehoeften te voorzien. Zo eten zij ook het hart van het riet, dit moest ik natuurlijk ook zelf proeven en zo slecht smaakt dat niet!! Het is echt bewonderingswaardig om te zien hoe deze mensen leven.

Later op de middag hebben we nog een eiland bezocht in het grote deel van het meer. Het eiland staat voornamelijk bekend om de breiende mannen, ja je leest het goed!! MANNEN die breien. De mannen maken de meest mooie hoeden. Na een duidelijke uitleg van onze lokale gids over de tradities en gewoontes zijn we gaan lunchen.

Terwijl ik dit avontuur aan het typen ben zijn we net klaar met eten en duiken we zo weer in bed, omdat we morgen om 08.00 uur vertrekken richting La Paz, de hoofdstad van Bolivia.

Adios.

• 11 Juni 2006 - 08:23

Els En Theo:

Hoi Renate en Mark,
    Zo te lezen komen jullie oren en ogen te kort tijdens deze vakantie. Wat een ervaringen! En zo te lezen worden jullie goed bezig gehouden.
    (Wat die breiende mannen betreft: ik heb vroeger ook wel eens een pannenlapje gebreid.)
    Hebben jullie zelf ook een gebreide muts gekocht, of wordt het een bolhoedje in Bolivia?
    Wij hopen dat jullie niet te veel last hebben / houden van de hoogteverschillen.

Nog veel plezier, groetjes en xxx,
    mapa

• 12 Juni 2006 - 08:55

Cathelijne:

Haihai!
    Alpaca's? Dat zijn toch die ontzettend schattige beesten die je ook in Australië ziet?!? ;) wast lekker?
    Het klinkt allemaal heel goed! Nog geen last van de hoogte? En wanneer komt er wat beeldmateriaal bij? of is dat heel erg lastig daar? (zonnige!!) groetjes uit Wageningen!

• 15 Juni 2006 - 18:58

Koen:

Terwijl jij daar lekker vakantie houdt moeten wij hier zwoegen!. Dit soort dingen zijn volgens mij altijd fijn om te horen als je op reis bent. Ik lees dat gelukkig alles goed gaat. Ik ben nu al nieuwsgierig naar de foto's. Ik zou zeggen neem nog een lekker kopje thee en tot horens. Groetjes koen en Mariska en ?.