Laatste week Bolivia... - Reisverslag uit Tarija, Bolivia van Renate - WaarBenJij.nu Laatste week Bolivia... - Reisverslag uit Tarija, Bolivia van Renate - WaarBenJij.nu

Laatste week Bolivia...

Door: Renate

Blijf op de hoogte en volg Renate

23 Oktober 2006 | Bolivia, Tarija

Hola amigos!

De laatste week in het mooie Bolivia! Van het weekend ben ik nog een laatste keer naar het Sama nationaal park geweest om flamingos te spotten. In de ijzige koude wind bewogen we ons voort naar Lago Taxara omgeven door een groen heuvelend landschap. Het was net een plaatje uit een film... De rest van deze week ga ik nog even snel mijn laatste data bij elkaar halen en genieten van de Boliviaanse muziek, cultuur en mens tijdens het EXPOSUR 2006 festival.

Ongeveer 5 maanden lang ben ik hier geweest. De tijd is gevlogen en de tijd heeft stil gestaan... Ondanks wat tegenslagen en wat aanpassingen aan mijn verwachtingspatroon over het werk dat ik hier dacht te volbrengen, is het een mooie tijd geweest en ben ik blij dat ik de keuze heb gemaakt om naar dit land te gaan en te beproeven hoe men hier leeft en met water om gaat. De veelzijdigheid van de natuur, mens en cultuur heeft grote indruk om me gemaakt!

De natuur om zijn tropische gebieden met grote verscheidenheid aan dieren en planten en de droge gebieden met zijn rijk gekleurde bergen vol mineralen en de enorme zoutmeren. De mens met zijn traagheid (of gewoon genietend van het leven, misschien kan ik daar als Westerling wat van leren!), maar zijn strijdlustigheid tijdens al zijn protesten, en vrolijkheid tijdens al zijn feesten. En de cultuur van eeuwen oude volkeren van verschillende klassen die nog altijd voortleven in muziek, dans en etengebruiken.

Ooit heb ik gedacht dat ik de hele wereld moest leren kennen om te weten wat er zich afspeelt en om te helpen met verbeteringen in gebruik van onze o zo precieuze grondstoffen. Nu ik dat hier ervaren heb, besef ik dat de mens terplaatse zelf ook een hele grote invloed moet uitoefenen om dit ook werkelijk tot stand te kunnen brengen. Ondanks dat dit niet altijd het geval is, blijft dit werk mij enorm interesseren en zal ik hier ook mijn toekomst in zoeken en hopelijk in vinden...

Een ding weet ik nu wel heel goed: zonder jullie had ik dit niet kunnen doen! Thanx!
It is your friends who make your world! :D

Hasta la pasta en tot de volgende villa!

  • 23 Oktober 2006 - 19:38

    Marvin&patricia:

    Hoi Renate,

    We zien vol verwachting uit naar je thuiskomst!
    Geniet nog even van een paar daagjes.
    En we hebben een verrassing: we worden papa en mama!!

    Kus en tot snel,
    Marvin en Patricia

  • 23 Oktober 2006 - 21:48

    Sonja:

    Hee Renate! Wat super dat je naar La Paz komt. Ik ben gewoon "in town" dus laten we een hapje eten, daarna kan ik je uitzwaaien. Ik mail je nog wel even. Tot gauw!!!

  • 24 Oktober 2006 - 07:33

    Eelke:

    Hej hej,

    Super dat het zo tof is geweest! Ik denk dat er veel mensen ook weer blij zijn als je weer in het Hollandse komt vertoeven. (het is nu wel slecht weer aan het worden hoor!)

    Tot binnenkort een keertje in het Wageningse!
    groetjes

  • 24 Oktober 2006 - 07:44

    Cathelijne:

    Hai Renate!
    Helaas het zit er weer op voor je! Maar als ik je verhaaltjes zo lees dan heb je het ook echt wel goed gehad!
    Tot snel in waggie waggie! ;)

    tjuuus,
    Cathelijne

  • 24 Oktober 2006 - 15:08

    Koen:

    In je mail klinkt door dat je het erg naar je zin hebt gehad en daaromeigenlijk niet weg wil, maar van de andere kant kun je ons ook weer niet missen. We zien je snel en kijken nu al uit naar alle verhalen en foto's. Groetjes Koen en Mariska

  • 26 Oktober 2006 - 18:16

    Broer:

    YES m'n zus komt weer thuis!!! Een erg mooi verhaal en ben erg benieuwd naar je andere verhalen ;-) De volgende keer mag je niet meer zo lang weg hoor, want ik heb je gemist! Tot heel snel! Strakke knuffel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bolivia, Tarija

Zuid Amerika

Recente Reisverslagen:

23 Oktober 2006

Laatste week Bolivia...

28 September 2006

Water bij de wijn

19 September 2006

Lente in je bol!

30 Augustus 2006

Het leven in Tarija...

04 Augustus 2006

Ingeburgerd!
Renate

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 19920

Voorgaande reizen:

01 Juni 2014 - 30 Juni 2014

Indonesie

12 Maart 2012 - 27 Maart 2012

Saba - Puerto Rico

01 Oktober 2010 - 15 November 2010

Azie

02 Juni 2006 - 31 Oktober 2006

Zuid Amerika

05 Juni 2005 - 23 Juni 2005

Spain

01 Juli 2003 - 31 Oktober 2003

Australie

Landen bezocht: