Vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Renate - WaarBenJij.nu Vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Renate - WaarBenJij.nu

Vietnam

Door: Renate

Blijf op de hoogte en volg Renate

20 Oktober 2010 | Vietnam, Hanoi

Inmiddels zijn we al een eind op weg in Vietnam. We hebben afgelopen 1,5 week een flink stuk van de kust afgereisd. Van Ho Chi Minh city en de Mekong delta in het zuiden, via wat kustplaatsen langs de Chinese zee naar Danang in het midden.

In Ho Chi Minh city (Saigon zeggen de Vietnamezen nog steeds) is het een gekte van scooters. Ze vliegen links en rechts langs je voorbij, ook als je op de stoep loopt. Na een massage-douche in het veels te luxe hotel, op weg naar de Cu Chi tunnels die in de Vietcong oorlog zijn gebruikt. Een benauwde bedoeling!
Vietnam heeft een geschiedenis van vele oorlogen achter de rug. Ook tussen de noorderlingen en zuiderlingen. Maar vandaag de dag is de Vietnamees op zoek naar business. Al schijnen de zuiderlingen de noorderlingen niet te kunnen vergeven van het plat bulldozeren van hun begraafplaatsen. Andersom hebben de zuiderlingen samen met de Amerikanen gevochten tegen hun noordelijke landgenoten.

De Mekong delta was super. Een boottocht op de rivier langs drijvende huizen bij Mytho gemaakt (ff wat anders dan Steigereiland op IJburg!). Overnacht in een Homestay in Vinh Long. In een hutje in de tuin, omgeven door grafkisten van de opa en oma van het gezin. Best een rare gewaarwording. Als ik in bed lig probeer ik niet aan de phyton in de tuin, de ernorme spin die Rob gezien heeft en aan dwalende geesten te denken...

In de kustplaatsjes Mui Ne en Nha Trang heerlijk aan het strand gelegen. De nachtbus van Nha Trang naar het Japans en Chinees invloedrijke Hoi An was killing. Met je knieen in je nek opgevouwen geen oog dichtgedaan. Maar dat ben ik al lang weer vergeten als er er de eerste echte super lekkere Italiaan treffen. De Vietnamezen kunnen best koken maar spaghetti en pizza is ook wel eens lekker! De golven in Hoi An waren super hoog en zwemmen werd afgeraden.

Vanuit Danang (net boven Hoi An) vervolgens met Vietnamese airlines (nee, geen botten gebroken ;-)) naar het noordelijke Hanoi gevlogen en met de nachttrein naar de bergen bij Sapa. Terwijl wij hoog en droog zitten, horen we dat het midden van Vietnam is getroffen door overstromingen. Daar zijn we dus op tijd vertrokken... Veel andere reizigers maken de reis andersom en vragen ons hoe het in het midden was. Maar wij hebben dus niets anders dan zon gehad en lekker aan het strand gelegen. Wel gaan we na een paar dagen Halong Bay straks weer terug naar Thailand (BKK) vliegen. En we horen net dat daar ook een kwart van het land onder water staat. Maar even kijken of dat handig is dus...

• 20 Oktober 2010 - 12:06

Daisy:

Slangen ??? Reuzespinnen ??? Oeioei waar beginnen jullie aan ?!! Hahah Neee hoor super dat jullie dit doen en dan moet je die Enge Beesten natuurlijk op de koop toe nemen !

Groetjes Daisy

• 20 Oktober 2010 - 12:22

Ben:

Beste vakantiegangers, wat leuk weer te lezen hoe het jullie afgaat tijdens deze lange reis! Over die overstromingen is op het journaal veel aandacht besteed. Rob nog een leuke verjaardag gehad? Ik mis het gebak....Weer erg mooie foto's gemaakt ;)

• 20 Oktober 2010 - 14:24

Mo:

Hey zus en Rob,
    Mooie verhalen schrijven jullie. Nog leerzaam voor ons ook nog! Spinnen daar zou ik ook niet blij mee zijn, IEK! :) Idd weer mooie foto's! Hoop dat jullie veilig op de plek van bestemming komen met al die overstromingen. Vind t maar eng. XX

• 21 Oktober 2010 - 06:46

Ro , Astrid En Kids:

Hallo Renate en Rob, Wat een gewldige vakantie hebben jullie!
    Wij kijken er naar uit om jullie verslag te lezen. Mooie foto's ook! Doe voorzichtig(tja een moeder hé)en heel veel plezier nog. Dikke kus van ons allemaal. Doeiiiiiiiiiiiiiiiiii

• 22 Oktober 2010 - 18:04

Mariette:

He Hutje en Rob,

De verhalen worden steeds mooier en enger. Ook de foto's zijn prachtig. Blij te lezen dat jullie geen last hebben gehad van de regen.

liefs
    Sam en Mariette

• 23 Oktober 2010 - 18:23

Hans En Christine:

Zeer indrukwekkend en prachtig. Waren eerst bang dat jullie last zouden hebben van overstromingen in de Mekong Delta maar zien dat alles GOED is. Hans is benieuwd naar een foto van Rob, hoedat hij er momenteel uitziet.
    Renate, is super zegt hij. Ik vind jullie reis prachtig ;-)

Christine en C°

• 24 Oktober 2010 - 15:18

Rob & Sintia:

Het ziet en klinkt erg indrukwekkend, leuk om zo over jullie ervaringen te lezen!

• 27 Oktober 2010 - 09:41

Saskia Vd Heijden:

Hee Renaat en Rob,
    Wat leuk om de verhalen te lezen, komt me erg bekend voor! Vooral die busreis van Nha Trang naar het noorden was erg herkenbaar :-(
    Maar gelukkig ben je dat snel vergeten als je de eerste lekkere Italiaan aantreft :-))

groetjes van Saskia (je collega)