Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Renate - WaarBenJij.nu Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Renate - WaarBenJij.nu

Thailand

Door: Renate

Blijf op de hoogte en volg Renate

02 November 2010 | Thailand, Bangkok

Terug in Thailand zien we dat het hier nog meevalt met de overstromingen. Alleen wat plekken langs de rivier in Bangkok staan onder water. In de krant zien we dat het in het noorden erger is. We blijven maar kort in de hoofdstad. We gaan naar de tempels in Ayutthaya, de vroegere hoofdstad van het land voor de oorlog met Birma.

In Khao Yai National Park dat iets noordelijker ligt, bespreken we een dagje jungle trail bij de 60 jarige Tony. Een inspirende man die 19 jaar geleden besloot zijn business achter te laten en zijn leven volledig te wijden aan het leren van mensen over dit park. Over de giftige bomen en planten waar men medicijnen van maakt. Over de herten en apen die we zien en de vele vogels die we horen. Over de bloedzuigers die langzaam mijn speciale ant-bloedzuigersokken omhoog kruipen. Olifanten en tijgers zien we helaas niet, daar moeten we 's nachts een keer voor terug komen.

We hebben niet veel tijd en zin meer om naar een eiland in het zuidelijke puntje van Thailand te gaan. We stranden letterlijk op het eiland Koh Chang, 6 uurtjes rijden van Bangkok. Eerst komen we terecht in een vieze schimmelhut waar het niet uit te houden is. Als we 's avonds over Kae Bai beach lopen, horen we Bob Marley uit de speakers van de Sunset bar klinken. We gaan er op af, drinken een paar biertjes en verwisselen onze stinkhut voor een bungalow op het strand (die nog 2x zo goedkoop is ook). We vermaken ons met boeken lezen, schommelen, muziek luisteren, snorkelen, zandkastelen bouwen met Tik en ouwehoeren aan de bar. De mensen zijn hier super relaxed. Je kan gratis meeeten met de bareigenaar Nont, kijken in Jasper zijn nieuwe Mojito Lounge bar en leer iemand kennen die een bewogen leven achter de rug heeft bij de band Wild Romance (Herman Brood)..

Een mooie plek om het nog even uit te houden!

Oh Kim, speciaal voor jou een foto zoals je ze van mij gewend bent.
En Hans, Rob ziet er lekker uit met zijn bruine koppie ;-p

• 04 November 2010 - 11:43

Daisy:

leuk weer wat van jullie ervaringen te lezen ! Geniet er nog maar lekker van !

gr daisy

• 06 November 2010 - 02:01

Annette Den Hollander:

Hey Naatje,

De foto's zien er vet uit! Wat een gespierde vent heb je eigenlijk. ;-)

See you the last week of november?

• 06 November 2010 - 18:11

Hans En Christine:

't ziet er een onvergeteljke reis uit... missen jullie de collega's nog niet ;-( denken wij! Tot kijk ergens eind november voor "live" commentaar.
    Rob heeft inderdaad een leuk koppie maar jij ook hoor - lachebekie - grtjs Hans en Christine