Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Renate - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Renate - WaarBenJij.nu

Bangkok

Door: Renate

Blijf op de hoogte en volg Renate

04 Oktober 2010 | Thailand, Bangkok

Daar zijn we dan. Bangkok. Een hektiek alom met mensen die je van alles proberen te verkopen. Zelfs maatpakken, want Thailand is het land van de fashion zo wordt gezegd(euhm). Het is vroeg in de morgen en moeten allebei even wennen aan al die aandacht.
Na een douche in ons hotel vlakbij Khoa San road (de toeristische straat van de stad) zijn we klaar voor een rondje stad en een biertje. ;-)

Als ik even later een ommuurde tempel wil binnen lopen, wordt ik tegengehouden door een politieagent. "The king of Buddha" is in het pand. Toeristen niet welkom vandaag. We kunnen naar de andere tempels. Als we de tempel uitstappen, zegt een Thaise: "Wow, you are long!". Ze blijkt Engels lerares te zijn en wijst op de kaart aan waar we zeker heen moeten. Kom Kun (thank you) leert ze ons en ze houdt een tuk tuk voor ons aan. Met deze taxi rijden we een rondje langs de tempels. De 50 meter liggende Buddha bij Wat Po is geweldig mooi.
Daarna visum voor Cambodja en Vietnam aangevraagd. We moeten 3 dagen wachten, omdat het weekend er tussen zit. Mooie gelegenheid om de buurt verder te verkennen.

Vandaag Floating market bezocht. Een kunstmatig aangelegd kanalenstelsel waar van alles op verkocht wordt. We moeten er om lachen hoe ontzettend toeristisch dit wel niet is. "Daarna een rondje op de rug van een olifant?", vraagt de taxichauffeur. Hmmm... nee dank je. We kijken rond hoe de olifanten worden behandeld en besluiten te vertrekken. Het zijn overigens wel fascinerende beesten.

Morgen het Grand Palace en daarna door naar Ankor Wat, tempels in Siem Reap (Cambodja)!

• 04 Oktober 2010 - 10:07

Ferdinand:

Dag Renate!
    Leuk om nu al wat van je te horen. Ik hoop dat jullie in de rest van het land wel welkom zijn! ;-)
    Have fun!
    Ferdinand

• 04 Oktober 2010 - 10:10

Helga:

Mooi hoor om al die foto's al te zien! Wat een andere wereld is dat zeg :)
    Nogmaals bedankt voor het zorgen voor onze katjes, ze zien er goed uit :)

Hier heeft net die alarmbel van de eerste maandag van de maand gedraaid, ik vermoed dat Hobbes een beetje geschrokken is ;)

Veel plezier en ik kijk uit naar de rest van de verhalen en foto's!

groeten,
    Helga

• 04 Oktober 2010 - 12:17

Ben:

Hee Renate/ Rob,
    Wat een mooie foto's al! Leuk om jullie zo bij te kunnen houden. Het is volgens mij wat later nu bij jullie, al op bed? Have fun, en op naar het volgende reisverslag! Gr Ben

• 04 Oktober 2010 - 12:50

Mariette:

Hi allebei,

Wow Jullie zijn natuurlijk heel lang!
    Genieten he. We gaan met plezier de reis van jullie volgen met de reisverslagen.
    lieve groetjes

• 04 Oktober 2010 - 14:16

Annette:

Wat een leuke Dombo!
    De reis dan maar vervolgen in maatpak zou ik zeggen. ;-S
    Ben benieuwd of je onderweg naar Cambodja meer groen en landschap tegen komt ipv toeristische drukte.
    HAVE FUN!!! Daaaaaggg

• 04 Oktober 2010 - 14:38

Mo:

Hey zus en Rob,
    Mooie foto's hebben jullie al gemaakt! Schattig olifantje! :) Veel plezier saampjes en goed op elkaar passen!
    Dikke X

• 04 Oktober 2010 - 20:16

Christine En Hans:

Hallo samen,
    Toffe website,zo reizen we met jullie mee... tot nog toe best spannend zo te lezen. Kijken met spanning uit naar het vervolg en have fun ;-)

• 04 Oktober 2010 - 21:24

Frans En Sjan:

Hallo Rob en Renate,
    Leuk dat we jullie kunnen volgen. Ik kijk met plezier uit naar een volgend verslag.
    Groetjes Frans - Sjan
    Kijk en bewonder

• 06 Oktober 2010 - 05:44

Nine:

Heeey Naat en Rob!

De Aziatische georganiseerde chaos! Heerlijk.... prijzen en openingstijden worden ter plekke bedacht en onderhandelen wordt een sport!

Op naar Cambodia! Ik ben erg benieuwd hoe dat gaat bevallen!

Daaaaaaaaag
    Janine

• 06 Oktober 2010 - 14:43

Koen Kea:

Wat heerlijk 1,5 maand weg, geen werk, geen gezeur, geen afwas jaaa!!! Ik ben net vijf dagen naar Muchen geweest en dat was al lekker laat staan 6 weken.
    Geniet er lekker van en ik ga jullie reis in de gaten houden.

Groetjes koen

• 23 Oktober 2010 - 19:03

Mariska:

Hoi Renate en Rob,
    wauw, jullie zitten echt in een andere wereld! Gelukkig zitten jullie niet bij de overstromingen. Het staat hier in de krant, groot gebied is getroffen.Erg leuk dat jullie een verslag bij houden. Kunnen wij ook meegenieten Cen een beetje jaloers zijn :))Hebben jullie een laptop mee?
    veel plezier nog, groetjes Mariska, Koen , Bram en Marit