Nasca/Arequipa - Reisverslag uit Lima, Peru van Renate - WaarBenJij.nu Nasca/Arequipa - Reisverslag uit Lima, Peru van Renate - WaarBenJij.nu

Nasca/Arequipa

Door: Renate

Blijf op de hoogte en volg Renate

07 Juni 2006 | Peru, Lima

Buenos dias!

Dit bericht wordt gestuurd onder het genot van een coca thee! Deze thee help enorm tegen de hoogte hier, we zitten namelijk op 2300 meter hoogte.

Mijn backpack is weer terug! Ze hebben hem van Lima naar het hotel in Nasca gebracht. Gelukkig zaten er geen belangrijke spullen in. Mijn laptop heb ik lekker thuis gelaten en daar ben ik nu al blij mee!

Gisteren zijn we bij de Chauchilla geweest, een plek midden in de Nasca woestijn waar mummies begraven liggen. Onze lokale gids wist ons heel veel te vertellen over het verleden van deze beschaving. Zo vertelde hij bijvoorbeeld dat deze mensen geloofden in het hiernamaals.

Hierna hebben we een bezoek gebracht aan een irrigatiesysteem van het Nascavolk. Een beetje werk tijdens de vakantie! ;) Erg indrukwekkend is dat het systeem vandaag de dag nog zijn originele functie heeft. Het water is afkomstig van de Sierra Blanco (de witte berg), waar grondwater geborgen is in een waterbel in de klei grond. Jarenlang is het systeem onder de grond verborgen gebleven, totdat boeren het bij toeval hebben ontdekt omdat zij nieuw landbouwgrond zochten.

´S avonds hebben we nog een kort bezoek gebracht aan een lokale pottenbakkerij en aan een goudbewerker. Vandaag de dag leeft nog ongeveer 30% van de inwoners van Nasca van de goudopbrengst.

Om 23.30 uur zijn we met de nachtbus vertokken richting Arequipa, waar we rond 9 uur de volgende ochtend aankwamen. Na een korte uitleg van Jan (de reisleider) zijn we lekker nog even gaan slapen.

De volgende keer volgt er meer van onze avonturen in Peru...

Adios!

• 07 Juni 2006 - 07:12

Annelieke:

He renate,
    Zo te zien vermaak je je erg goed! Klinkt interessant allemaal. Ik ben ook aardig op gang in Zuid-Afrika. Succes in straks in Tarija (en geniet van de licuados!)

• 07 Juni 2006 - 10:51

Reginald:

Hola, como esta?
    Coca thee, zit daarin wat ik denk ;) ?
    veel plezier tijdens je vakantie en succes straks met je afstuderen, zie je wsl wel weer in Wageningen

• 07 Juni 2006 - 12:05

Ben:

gaaaaf, ik wil ook ik wil ooooook hahah...prima reisbeschrijving hoor ;)

• 07 Juni 2006 - 15:20

Mariette:

He Hutje.
    Klinkt allemaal heel goed.Beter zelfs.
    Duimen voor morgen he.
    Kusjes

• 14 Juni 2006 - 09:58

Broer:

Hee Zus en Mark,
    Goed om te lezen dat het goed met jullie gaat en dat jullie je lekker vermaken!! Tjee jullie hebben al echt weer heel veel meegemaakt! En dan ook nog ff met Aron kletsen op de heenweg echt tof! Maarre kan je de wolken ook aanraken, want jullie zitten wel erg hoog ;-) gelukkig hebben ze coco-thee om een beetje te chillen.
    Veel plezier de komende dagen!
    Tot later!

• 14 Juni 2006 - 09:58

Broer:

Hee Zus en Mark,
    Veel plezier de komende dagen!
    Tot later!